Direktlänk till inlägg 19 maj 2018

Första spelmötet Storm King's Thunder.

Av Robert - 19 maj 2018 17:37

Hej!


Så idag har vi haft ett inledande möte i vår Dungeons and Dragons kampanj. 


Vi spelar en faslig blandning av raser: från människa till Goliath och allt där i mellan. 


Min egna karaktär är en nykomling till den delen av världen och därav är min ras hemlig

för de andra spelarna: jag går under beteckningen "half-elf" så långt.


Vi befinner oss i Waterdeep som plötsligt anfalls av någoting från himlen under en

märklig regnstorm faller stenar från skyn och även blixtar slår ner.


Min egna karaktärs läromästare blir dessutom våldsamt mördad av fyra skumma män

som helt oprovocerat hoppade på oss. :(


Så nu kommer vi troligen bege oss mot byn Nightstone för att undersöka vad som händer 

närmare för vi har faktiskt ingen aning. Förutom att vi misstänker det är Storm eller Cloud giants

som ligger bakom någonting.


Mask saves us all.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert - 7 juni 2018 05:12

God morgon bloggen!   Igår, på Sveriges nationaldag, spelade vi vårat andra spelmöte i äventyret Storm King's thunder. Nu börjar det äntligen hända lite grejer för vår lilla tappra skara äventyrare.   Vi reste mot byn Nightstone efter att ha ...

Av Robert - 27 maj 2018 20:19

Hej bloggen!   Jag beklagar det inte blivit uppdateringar på ett tag men det beror på att vi inte har spelat sen sist. Vi hoppas kunna spela nästa helg men vi vet inte än om det går.   Min karaktär är f.ö. en kvinnlig Yuan-Ti pureblood bard...

Av Robert - 17 maj 2018 22:19

Så jag ska börja spela DnD 5th.    Jag har spelat rollspel i över 30 år (jag är 46 år nu) mer eller mindre regelbundet, mestadels gamla Drakar och Demoner Expert fråm 1984.   Nu ska jag spela med några nya bekanta som jag träffat via spelföre...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards