Direktlänk till inlägg 7 juni 2018

Nightstone

Av Robert - 7 juni 2018 05:12

God morgon bloggen!


Igår, på Sveriges nationaldag, spelade vi vårat andra spelmöte i äventyret Storm King's thunder. Nu börjar det äntligen hända lite grejer för vår lilla tappra skara äventyrare.


Vi reste mot byn Nightstone efter att ha kommit över ett bounty på jättar i staden Waterdeep. Resan till byn gick ganska bra med undantag från ett litet intermezzo med några Scarecrows - och en björn. 


Björnen dök upp där vi slog läger för en liten paus för dagen men den tog min Bard hand om lätt med Animal Friendship. Men just då detta skedde dök dessa Scarecrows upp och anföll vår goliath's åsna Meryweather! Men efter en rätt kort strid kunde gruppen fortsätta mot Nightstone. Lite firebolts från vår käre High Elf wizard räddade dagen medan vår Goliath och Dvärg stod ivägen!


Väl där så visade sig att byn verkar övergiven och dessutom uppenbarligen anfallen av något från skyn som släppt stora stenar på den som förstört många av husen och deras befästning. När vi spatserade in på torget så dök plötsligt två Worgs upp från ingenstans (Perception roll 8 på mig). Men den käre dvärgen drog på sig anfallarna så jag själv kunde lägga Poison spray mot dom odjuren. 


Under allt detta var det ett fasligt ringande i templets klocka över byn så dit gick vi in efter vi besegrat Worgsen. Templet visade sig tomt förutom två små sketna Goblins som vi snabbt tog hand om efter att ha frågat ut dom om deras syfte här. Vår Goliath hade ihjäl en av dom  genom att krossa dess skalle med bara händerna.... lite makabert.


Där fick vi avbryta för dagen och nu hoppas vi kunna spela igen helgen den 16-17:e juni.


Må gott alla!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert - 27 maj 2018 20:19

Hej bloggen!   Jag beklagar det inte blivit uppdateringar på ett tag men det beror på att vi inte har spelat sen sist. Vi hoppas kunna spela nästa helg men vi vet inte än om det går.   Min karaktär är f.ö. en kvinnlig Yuan-Ti pureblood bard...

Av Robert - 19 maj 2018 17:37

Hej!   Så idag har vi haft ett inledande möte i vår Dungeons and Dragons kampanj.    Vi spelar en faslig blandning av raser: från människa till Goliath och allt där i mellan.    Min egna karaktär är en nykomling till den delen av världen ...

Av Robert - 17 maj 2018 22:19

Så jag ska börja spela DnD 5th.    Jag har spelat rollspel i över 30 år (jag är 46 år nu) mer eller mindre regelbundet, mestadels gamla Drakar och Demoner Expert fråm 1984.   Nu ska jag spela med några nya bekanta som jag träffat via spelföre...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards